zondag 22 april 2018

Weekbericht 16 - 20 april

Na een deugddoende vakantie gingen we maandag opnieuw van start.
We vlogen er meteen in. In de godsdienstlessen hebben we het over ‘Bewogenheid en in beweging komen’. Mensen worden door beelden, verhalen, omstandigheden, ... in beweging gebracht.
Zelf ben ik in februari - maart 2010 in beweging gekomen. Dinsdag vertelde ik de leerlingen over mijn ervaringen die ik opdeed tijdens mijn stage in Kenia. Mijn verhalen werden ondersteund door foto’s. De leerlingen luisterden heel geboeid.

Zot van A, is ons nieuw werothema. Aan de hand van hoekenwerk maakten de leerlingen kennis met de herkomst van de naam Antwerpen, leerden enkele legendes kennen, ontdekten hoe er in de haven van Antwerpen gewerkt wordt, ... Juf Roos bracht opnieuw haar greenscreen mee. De leerlingen mochten een standbeeld uit Antwerpen nabootsen, er hiervan een foto genomen en die werd dan met een app op de Ipad geplaatst op een omgeving in Antwerpen. Er kwamen hele mooie resultaten tot stand.
Op dinsdag werkten we onze gekke vogels af. Voor de vakantie maakten de leerlingen het geraamte dat beplakt werd aan de hand van papier maché. De gekke vogels werden op een houten blokje geplaatst. Het werd een gekke bedoening.

Dinsdag werd ik verrast door de leerlingen toen in ‘s ochtends op de speelplaats toekwam.
Ze begonnen Happy Birthday te zingen.
Dankjewel allemaal om mij een fijne verjaardag te bezorgen!

Op vrijdag skypeten we met juf Katrien.

juf Lisa

Planning:

  • donderdag 26 april: bibliotheekbezoek
  • vrijdag 27 april: einde stage juf Roos
  • vrijdag 27 april: Corrida in de namiddag
  • zondag 29 april: eerste communie
  • maandag 30 april: facultatieve vrije dag

Geen opmerkingen: